İktisat Kantini – Caner Özdurak

Birkaç söz! Güzel bir serüven başladı…

Hem bilgilendirici hem de güzel ellerin ortaya çıkardığı çizim. Ortak noktası ise ekonomi (bazıları iktisat demeyi yeğliyor) ve onun güler yüzle ifadesi. Mahfi Eğilmez Hoca’dan tutun Müslüm Gürses’e, Durmuş Yılmaz’dan diğer Merkez Bankası başkanlarına kimler yok ki? Bu figürler sadece çizimleriyle değil, Caner’in o yüksek düzey ekonomi bilgisinin öğrenci ve ekonomi eğitimi almamış halkla buluşmasının aracı niteliğinde. Sadece bu mu? Tabii ki hayır… Her sayfanın anlatmaya çalıştığı özel bir konuyu örneğin bir sanatçı, siyasi figür veya ekonomist ile yoğurup özetlemek, karşılaştırmak ve ders çıkarmak için işlemek amaçlanmış. Caner’in “İktisat Kantini” fikrinin doğuşu yine Caner’e bırakıyorum ama bunun çok güzel bir fikir olduğu ve ekonomi bilimini herkese sevdireceğini özellikle vurgulamak isterim. Güzel başlangıçlara!

Prof. Dr. Veysel Ulusoy

Finans literatürünün yapay zekalar ve kripto paraların yaygınlaşmasıyla hızla evrimleştiği bir dönemde teknolojinin de sunduğu imkânlarla genç nesil yüksek dozda görsel ve işitsel medyaya maruz kalıyor. Böyle bir çağda matematiksel soyutlamaları, sayısal finans ve iktisadi matematiksel modelleri genç nesle aktarmanın en etkin yollarından biri grafik roman, illüstrasyon araçlarını kullanmak olabilir. Grafik gazetecilik olarak global örnekleri de denenen bu tür akademik bilgiyle de yoğrulduğunda “İktisat Kantini” çağı yakalayan ve literatürde önemli bir boşluğu dolduran bir ürün.

Prof. Dr. Burak Saltoğlu

Ekonomi ve Finans teorilerini karikatürize özgün çizimleri ve esprili hoş anlatımı ile okuyuculara rahatlıkla aktaran “İktisat Kantini” kitabını 7’den 77’ye herkese tavsiye ederim.

Doç. Dr. Evren Bolgün

(Tanıtım Bülteninden)


Yazarın Independent Türkçe ile yaptığı söyleşiden alıntılar:

“İktisat Kantini kitabı bir çizgi roman gibi görünmesine rağmen kaynakçasında kullandığım kaynak sayısı herhangi bir makalemden daha fazla. O nedenle konu içeriği olarak genişlese de matematiksel yanı ve öğrenciye dönük teknik taraflarının her zaman olmasını hedefliyorum.

Özellikle Y ve Z kuşakları gelişen teknoloji, bilgisayar grafikleri ve yaygınlaşan internet içerikleri sayesinde oldukça fazla görsel uyarana maruz kalarak büyüyor. Bu da sadece yazılı anlatım odaklı düz ders işlenmesinden sıkılmalarına neden oluyor.

Çocukluklarından beri aynı anda birçok uyarana tepki vermeye alışık bir algıya, aynı çoklu uyaran bir enstrümanla bilgi aktardığınızda ilgilerini çekiyor. Bir de bu notların içinde Le Casa De Papel, Yıldız Tilbe, Terminator gibi pop kültür sosları eklediğinizde aynı dilden konuştuğunuzu da anlayıp sizi takibe alıyorlar. Sonuçta ben de ucundan da olsa bir Y kuşağı mensubuyum.”


Hamur Tipi : 2. Hamur
Sayfa Sayısı : 120
Ebat : 15 x 23
İlk Baskı Yılı : 2021
Baskı Sayısı : 1. Basım
Dil : Türkçe


Yazar Hakkında

Caner Özdurak

Çocukluk ve ilk gençlik yıllarının geçtiği Kırklareli gibi küçük bir şehirde, derdini anlatmak için kalem ve kağıtla dost olur. Bu iki dostuyla kimi zaman yazı yazan, kimi zaman resim çizen Caner, yazı ve resim arasında tercih yapamayınca çareyi çizgi roman çizmekte bulur. Dokuzuncu sanat olarak nitelendirilen çizgi roman sanatı için “Resim ve yazının kesiştiği en üst nokta” tanımını yapan Caner’in, 15 yıldır çizmeye devam ettiği Dehliz adlı çizgi roman fanzini bu kalemlerin aşırı çalışmalarının bir ürünü. 2010 yılında Amerikan Futbolu İllüstratorü adlı köşesinde NFL ve TAFL’deki gelişmeleri kendine özgü çizgileriyle yorumlayan Caner, 1998 yılından itibaren Dehliz, Saklı Kent, Karakalem (Heavy Metal illüstrasyonları), Pentagram adlı fanzinleri çıkardı. 10 Cent Tales, Klan gibi fanzin çizgi romanlarında da konuk çizer olarak yer alan Caner, profesyonel olarak da Galatasaray Resmi Dergisi, Gelin Dergisi, Davetsiz Misafir, Patatez, Gargi, Gölge e-dergi, Hayatım Futbol e-dergi, Hardal ve Futbol Extra gibi dergilerde çizimleriyle yer aldı.

Art of CÖ logosu altında bağımsız çizgi roman yayınlarına devam eden Caner şimdiye kadar Karıncayiyen 1-2, Saha Çizgisi 1-2 ve Dehliz Koleksiyon sayılarını çıkardı.

Bütün bu çizim geçmişiyle çok uyumlu (!) bir şekilde Caner, sırasıyla 2002 yılında Kadıköy Anadolu Lisesi, 2007 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi – İktisat, 2010 yılında İstanbul Bilgi Üniversitesi – Uluslararası Finans ve 2018 yılında Yeditepe Üniversitesi-Finansal İktisat bölümlerinden mezun olmuştur.

Çocukluk ve ilk gençlik yıllarının geçtiği Kırklareli gibi küçük bir şehirde, derdini anlatmak için kalem ve kağıtla dost olur. Bu iki dostuyla kimi zaman yazı yazan, kimi zaman resim çizen Caner, yazı ve resim arasında tercih yapamayınca çareyi çizgi roman çizmekte bulur. Dokuzuncu sanat olarak nitelendirilen çizgi roman sanatı için “Resim ve yazının kesiştiği en üst nokta” tanımını yapan Caner’in, 15 yıldır çizmeye devam ettiği Dehliz adlı çizgi roman fanzini bu kalemlerin aşırı çalışmalarının bir ürünü. 2010 yılında Amerikan Futbolu İllüstratorü adlı köşesinde NFL ve TAFL’deki gelişmeleri kendine özgü çizgileriyle yorumlayan Caner, 1998 yılından itibaren Dehliz, Saklı Kent, Karakalem (Heavy Metal illüstrasyonları), Pentagram adlı fanzinleri çıkardı. 10 Cent Tales, Klan gibi fanzin çizgi romanlarında da konuk çizer olarak yer alan Caner, profesyonel olarak da Galatasaray Resmi Dergisi, Gelin Dergisi, Davetsiz Misafir, Patatez, Gargi, Gölge e-dergi, Hayatım Futbol e-dergi, Hardal ve Futbol Extra gibi dergilerde çizimleriyle yer aldı.

Art of CÖ logosu altında bağımsız çizgi roman yayınlarına devam eden Caner şimdiye kadar Karıncayiyen 1-2, Saha Çizgisi 1-2 ve Dehliz Koleksiyon sayılarını çıkardı.

Bütün bu çizim geçmişiyle çok uyumlu (!) bir şekilde Caner, sırasıyla 2002 yılında Kadıköy Anadolu Lisesi, 2007 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi – İktisat, 2010 yılında İstanbul Bilgi Üniversitesi – Uluslararası Finans ve 2018 yılında Yeditepe Üniversitesi-Finansal İktisat bölümlerinden mezun olmuştur.

Lütfen Paylaş: